Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Efektywne zarządzanie czasem w sekretariacie

Zawód sekretarki/asystentki nadal niektórym kojarzy się jedynie z odbieraniem telefonów, parzeniem kawy i w najlepszym wypadku obsłudze podstawowych urządzeń biurowych. Już od dawna nie jest to prawdą. Dzisiejszy sekretariat to serce firmy. Osoba w nim pracująca codziennie musi się mierzyć nie tylko z dużą liczbą, ale i ogromną różnorodnością obowiązków. Do jej zadań może należeć między innymi samodzielne prowadzenie sekretariatu (w tym obsługa korespondencji i obiegu dokumentacji wewnętrznej firmy, organizowanie spotkań i konferencji itd.), zaopatrywanie firmy we wszystko potrzebne do prawidłowego funkcjonowania biura, współpraca z przełożonymi (m.in. planowanie dnia pracy, prowadzenie terminarza spotkań, organizowanie podróży służbowych, obsługa gości) i wykonywanie ich poleceń czy zajmowanie się sprawami osobowymi firmy.

  1. Metody zarządzania czasem
  2. Wizualizacje
  3. Metoda GDT
  4. Prawo Parkinsona
  5. Macierz Eisenhowera
  6. Zasada Pareto
  7. Podsumowanie

Metody zarządzania czasem

Taki natłok i różnorodność obowiązków oraz wysoki poziom odpowiedzialności sprawia, że osoba zatrudniona na stanowisku sekretarki powinna być świetnie zorganizowana i wszechstronna. Radzenie sobie ze wszystkimi obowiązkami na czas wymaga przede wszystkim umiejętności efektywnego nim zarządzania. Czas jest niezwykle cenny. Często nie wiemy ile go posiadamy dopóki się nie skończy, a wtedy nie możliwości pozyskania jego większej ilości żadnym nakładem innych środków. Mając to wszystko na uwadze łatwo dojść do wniosku, że niezwykle ważne jest aby nauczyć się go należycie wykorzystywać.

Rozsądne myślenie, planowanie oraz eliminowanie czynników, które czas marnują to podstawa efektywnego zarządzania czasem. Nie jest to prostym zadaniem, jednak istnieje szereg metod, zasad i sposobów pozwalających znacznie zwiększyć efektywność dysponowania czasem. Poniżej zostało przedstawione kilka z nich:


Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?