Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych

Telekomunikacja w wielu firmach stanowi istotny czynnik kosztowy. Poniżej przedstawiamy listę czynności, których wykonanie może przyczynić się do obniżenia wydatków na telekomunikację w Waszych przedsiębiorstwach.

  1. Inwentaryzacja i analiza kosztów rzeczywistych
  2. Ogólne sposoby na obniżenie kosztów telekomunikacyjnych
  3. Sposoby obniżenia kosztów w telefonii komórkowej
  4. Sposoby obniżenia kosztów w telefonii stacjonarnej
  5. Sposoby obniżenia kosztów transmisji danych

Sposoby obniżenia kosztów w telefonii stacjonarnej

  • Rozważ zmianę operatora telefonii stacjonarnej – porównaj oferty TP S.A., Netii i dostępnych operatorów lokalnych;
  • Zastanów się nad przeniesieniem telefonów stacjonarnych do operatora komórkowego (jest już możliwość przeniesienia telefonu stacjonarnego do wirtualnej centrali z zachowaniem dotychczasowego numeru). Jakość połączeń się nie zmienia, a oszczędności mogą być znaczne. Takie rozwiązanie szczególnie polecamy klientom z kilkoma numerami telefonów. Rozwiązanie działa sprawnie także w przypadku przełączania rozmów. Konieczny jest jednak dostęp do internetu;
  • Jeśli Twoja firma jest abonentem TPSA, rozważ skorzystanie z usługi preselekcji. Preselekcja umożliwia ustanowienie innego operatora telekomunikacyjnego za pośrednictwem którego zestawiane będą krajowe i międzynarodowe połączenia do użytkowników końcowych czy zakup  pakietu połączeń dla Twojej firmy (preselekcja);
  • W telefonii stacjonarnej nie ma usług dodatkowych, więc prościej dobrać stawki do ruchu – negocjuj taryfy ze swoim opiekunem biznesowym, a jeśli nie został on przydzielony Twojej firmie – zadzwoń na infolinię i zapytaj o ofertę. Negocjacje są możliwe już od miesięcznych rachunków na poziomie 500 złotych;
  • Ogranicz możliwość rozmów prywatnych z telefonów firmowych. Jeśli w Twojej firmie jest centrala abonencka, nie będzie problemu z identyfikacją rozmów prywatnych. W tym celu co miesiąc wszyscy pracownicy powinni dostać billing przypisany do konkretnego numeru wewnętrznego i określić, czy były to rozmowy prywatne, czy służbowe. W kolejnych miesiącach jest to dużo prostsze, ponieważ mamy zdefiniowane numery, a użytkownicy muszą jedynie uaktualnić brakujące. Innym rozwiązaniem jest określenie limitów. Wówczas dopiero w sytuacji, gdy przyznany limit zostanie przekroczony, użytkownik musi określać, które rozmowy były prywatne, a które służbowe;
  • Jeśli twoja firma nie ma kontaktów zagranicznych, warto zablokować tego typu połączenia. To samo tyczy się numerów Premium, które nie są używane w życiu firmowym;
  • Od operatora wymagaj zawsze naliczania sekundowego oraz automatycznego dopasowania do taryf. 

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?