Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%
Błąd
  • Ten artykuł zawiera załączniki. Zaloguj się, aby je obejrzeć.

Zarządzanie flotą firmowych telefonów komórkowych

Wydatki związane z telefonią komórkową stanowią  istotny punkt w strukturze wydatków każdej firmy. Są firmy, które nie przywiązują zbyt dużej wagi do tego tematu, traktując telefon jako urządzenie, z którego można wykonać połączenie. W innych na bieżąco wyszukuje się nowe usługi i korzysta z najnowszych zdobyczy techniki. Poniżej postaramy się wyjaśnić, jak zapanować nad firmowymi telefonami i jak sprawnie zarządzać ich flotą. 

  1. Flota firmowych telefonów komórkowych
  2. Narzędzia
  3. Redukcja kosztów
  4. Bezpieczeństwo i obsługa techniczna

Redukcja kosztów

Wspomniane powyżej programy do zarządzania firmową flotą telefonów komórkowych dostarczają nam jedynie informacji, które mogą być wykorzystane do zredukowania kosztów ponoszonych na obsługę sieci firmowej. Umożliwiają one przeprowadzenie analizy wydatków i ich struktury.

Aby radykalnie zredukować koszty związane z telefonią komórkową, osoba obsługująca program musi mieć choćby podstawowe umiejętności analityczne oraz wiedzę dotyczącą aktualnej oferty operatora: oferowanych przez niego usług dodatkowych oraz planów taryfowych.

W przypadku przedsiębiorstw, które posiadają ponad sto aktywacji i stosują bardziej zaawansowane wersje Managera Floty, obsługę programu warto powierzyć dedykowanej osobie lub wyspecjalizowanej firmie.

Zadanie analityka to eksport danych zebranych  przez Managera do arkuszy kalkulacyjnych bądź specjalistycznego oprogramowania, które umożliwia wykonywanie symulacji na tak dużych ilościach danych oraz umożliwia sprawdzenie, z jakimi usługami i przy jakich parametrach wejściowych (abonament, koszty połączenia, frakcje ruchu, itp.) uzyskamy najniższe koszty połączeń.

Rekomendacje firm zajmujących się doradztwem telekomunikacyjnym są ściśle dopasowane do profilu konkretnej firmy. Bywają przypadki, że przedsiębiorstwa o podobnej specyfice i wielkości otrzymują odmienne zalecenia. W jednym przypadku opłacalne jest otrzymanie pakietu minut dla całego przedsiębiorstwa, w innym lepszy jest abonament dostosowany do poszczególnych aktywacji. Gdy do takich zmian dorzucimy wprowadzenie regulaminu korzystania z telefonów komórkowych, limity dla poszczególnych pracowników i zdecydujemy się na stworzenie list numerów dozwolonych i niedozwolonych - redukcja kosztów może wynieść nawet 40-50%.


Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?