Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%
Błąd
  • Ten artykuł zawiera załączniki. Zaloguj się, aby je obejrzeć.

Zarządzanie flotą firmowych telefonów komórkowych

Wydatki związane z telefonią komórkową stanowią  istotny punkt w strukturze wydatków każdej firmy. Są firmy, które nie przywiązują zbyt dużej wagi do tego tematu, traktując telefon jako urządzenie, z którego można wykonać połączenie. W innych na bieżąco wyszukuje się nowe usługi i korzysta z najnowszych zdobyczy techniki. Poniżej postaramy się wyjaśnić, jak zapanować nad firmowymi telefonami i jak sprawnie zarządzać ich flotą. 

  1. Flota firmowych telefonów komórkowych
  2. Narzędzia
  3. Redukcja kosztów
  4. Bezpieczeństwo i obsługa techniczna

Narzędzia

Łatwiej jest zarządzać flotą telefonów komórkowych w przedsiębiorstwach, które korzystają z jednego dostawcy usługi. Można do tego wykorzystać oprogramowanie dostarczone przez operatora. Oprogramowanie takie umożliwia:

  • zarządzanie usługami dostępnymi w ramach sieci firmowej,
  • przeglądanie struktury kont, czyli możliwość śledzenia informacji o poszczególnych aktywacjach – dane statystyczne, billingi, wykorzystane limity połączeń i transmisji danych, najczęściej wybierane numery itp.  
  • dostęp do informacji o bieżących kosztach generowanych przez poszczególnych pracowników,
  • aktywację nowych kart SIM,
  • włączanie lub dezaktywację usług dodatkowych (roaming, pakiety danych itp.),
  • przeglądanie listy telefonów, przypisanych do danego konta abonenckiego,
  • kontaktowanie się ze swoim opiekunem telekomunikacyjnym,
  • zamawianie aktywacji, aparatów telefonicznych, akcesoriów,
  • przyznanie konkretnym pracownikom dedykowanych limitów kwotowych na połączenia i transmisję danych,
  • powiadamianie pracowników o kwocie, jaka im pozostała do wykorzystania w przyznanym limicie kwotowym,
  • zdefiniowanie profili, za pomocą których można ustanowić ograniczenia połączeń wykonywanych przez pracowników ze służbowych telefonów komórkowych (np. SMS Premium, połączenia serwisowe 0300, 0400, 0700, ograniczenie połączeń wychodzących powyżej określonego limitu – można albo całkowicie zablokować połączenia lub otrzymać powiadomienie o przekroczeniu określonej kwoty),
  • stworzenie dla konkretnych aktywacji list numerów dozwolonych oraz niedozwolonych,
  • dostosowanie usług dodatkowych i taryf do potrzeb przedsiębiorstwa,
  • eksportowanie danych do innych formatów (np. billingów do programu Excel tak, aby przesyłać je poszczególnym pracownikom).

Każdy z operatorów oferuje  inną wersję  takiego programu. Ich funkcjonalność jest zależna przede wszystkim od ilości telefonów komórkowych w sieci firmowej. Podstawowe narzędzia warto stosować, gdy mamy od kilku do kilkudziesięciu aktywacji. Dla większych firm istnieją aplikacje bardziej zaawansowane. Zasadniczo wszyscy operatorzy działający w Polsce mają do zaoferowania programy o podobnej funkcjonalności – nie ma takiego, który jest wyraźnie lepszy od innych. Łatwość ich obsługi jest przede wszystkim zależna od przyzwyczajenia i czasu spędzonego z danym programem.

Gdy mamy problem z obsługą programu, warto poprosić opiekuna telekomunikacyjnego naszej firmy o przeprowadzenie instruktarzu, który pomoże nam w zaprzyjaźnieniu się z tym narzędziem. Jako że z programów tego typu można korzystać za symboliczną złotówkę, są one bardzo efektywne.

Aby uzyskać możliwość korzystania z Menagera Floty, najlepiej zgłosić się do naszego opiekuna biznesowego lub wejść na stronę internetową operatora obsługującego naszą firmę np.


Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?