Telechmura w MŚP

Kontakt z klientami, kontrahentami czy partnerami biznesowymi to tylko wybrane obszary, których narażenie na szwank może sporo kosztować. W usprawnianiu codziennej komunikacji w firmie coraz większą rolę odgrywają rozwiązania teleinformatyczne dostępne w chmurze obliczeniowej. Za centralami telefonicznymi PBX, systemami zapowiedzi głosowych IVR czy telekonferencjami w tym modelu, przemawia wiele korzyści. Czas by przekonał się o tym również sektor MŚP.


Dostęp z każdego miejsca

Cloud computing to przyszłość telekomunikacyjnych rozwiązań dla biznesu głównie za sprawą mobilności. Chmura gwarantuje klientom dużą swobodę działania oraz umożliwia korzystanie z usług w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. Jest to szczególnie cenne dla osób, które w drodze do pracy czy w podróży chcą mieć stały dostęp do usługi. Przykładem takich rozwiązań są telekonferencje, których zorganizowanie dla nawet kilkuset osób jednocześnie możliwe jest za pośrednictwem telefonu komórkowego w każdym momencie, gdy zajdzie taka potrzeba.


Na kieszeń MŚP

Rozwiązania w modelu cloud computingnie wymagają również inwestycji w sprzęt ani oprogramowanie. W przypadku rozwiązań takich jak wirtualna centrala telefoniczna PBX, oznacza to, m.in. brak konieczności instalowania u klienta stacjonarnego sprzętu. Centrala w chmurze jest dostarczana do firmy, która tego potrzebuje jako usługa, a zarządzać nią można w prosty sposób z panelu www. Z jakimi wiąże się to oszczędnościami? Firma zatrudniająca 25 osób może mieć wirtualną centralę telefoniczną w chmurze, z numerami miejskimi oraz  systemem zapowiedzi głosowych, już za nieco ponad 300zł. W porównaniu z rozwiązaniami stacjonarnymi sam koszt utrzymania linii analogowych to wydatek kilkuset złotych, nie wspominając o zakupie stacjonarnej centrali. W przypadku chmury dodatkowe oszczędności generują również połączenia, które w ramach centrali PBX są bezpłatne.


Wsparcie techniczne po stronie dostawcy

To, co przemawia na korzyść chmurowych rozwiązań telekomunikacyjnych, to również wsparcie techniczne dostawcy usługi – szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia firmy, która nie zatrudnia specjalistów IT. W przypadku usług w modelu cloud computing za serwis i modernizację platformy odpowiada dostawca usługi. Nowi klienci mogą liczyć również na bezpłatne szkolenia po realizacji wdrożenia. Rozwiązania w chmurze to istotna korzyść dla firmowych działów IT, polegająca na odciążeniu informatyków od obowiązku administrowania stacjonarną centralą telefoniczną. Specjaliści mogą dzięki temu skoncentrować się na innych zadaniach.


Elastyczny i skalowalny system

To co istotnie wyróżnia usługi telekomunikacyjne w chmurze od ich stacjonarnych odpowiedników to skalowalność i elastyczność, dzięki któremu rozwiązania wzrastają razem z firmą. Jak to wygląda w praktyce? Firma, która zatrudnia 10 osób decyduje się na zakup tradycyjnej centrali, której ceny rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Mając na względnie rozwój firmy i powiększanie się zespołu decyzja pada na zakup centrali na 15 pracowników. W rzeczywistości jednak okazuje się, że firma w dość krótkim czasie zatrudniła większą od przewidywanej liczbę osób. W tym momencie, w przypadku tradycyjnej centrali telefonicznej, konieczna będzie jej wymiana – w centrali w chmurze, która udostępniana jest jako usługa, w przypadku powiększenia zespołu, mówimy jedynie o dodaniu nowych numerów, które dostawcy zajmuje dosłownie chwilę.


Numer jeden

Firmy z sektora MŚP rozwijają się bardzo dynamicznie i potrzebują technologii, która podąży za przedsiębiorstwem i sprosta jego aktualnym potrzebom. Usługi teleinformatyczne w modelu cloud computing to odpowiedź technologii na te konkretne potrzeby. Jest absolutnym numerem jeden pod względem mobilności i elastyczności, a wszystko wskazuje na to, że w teleinformatyce jeszcze długo nie odda swojego miejsca.

 

Autor:
Jacek Piątkowski
Focus Telecom Polska
www.focustelecom.pl

 

 

 

 

 


Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.