Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Cloud computing, czyli nadchodzi mobilne biuro

Biuro z każdego miejsca na świecie? Jeszcze niedawno niewielu z nas mogłoby w to uwierzyć. Dziś za sprawą technologii cloud computing mobilne biuro staje się rzeczywistością. Ciesząca się od kilku lat niezwykłą popularnością chmura obliczeniowa coraz wyraźniej zaznacza swoją pozycję również na rynku usług IT dla biznesu. Co wyróżnia ją na tle rozwiązań stacjonarnych dla biznesu?

  1. Modele rozwiązań IT
  2. Model chmurowy
  3. Chmura w Twoim biurze
  4. Biuro 48h

Chmura w Twoim biurze

A oto jak w praktyce może wyglądać praca biura w modelu chmury obliczeniowej z wykorzystaniem przykładowych rozwiązań opartych na modelu CaaS (komunikacja jako usługa) i SaaS (oprogramowanie jako usługa)  dostarczanych przez  Focus Telecom Polska:

Usługa CRM w chmurze (cloud.CRM) – to gotowe narzędzie służące do gromadzenia danych i delegowania zadań pracownikom, w którym zapisane mogą zostać wszystkie kontakty z klientami przedsiębiorstwa. To miejsce przechowywania dokumentów, historii telefonów i spotkań, jak również zgłoszeń odbieranych od klienta. Cloud.CRM umożliwia prowadzenia ewidencji środków trwałych, rejestrację sprzedaży, raportowanie i monitorowanie pracy użytkowników. Dostęp do usługi przez przeglądarkę www oznacza dużą mobilność pracy, która może odbywać się nie tylko w biurze, ale wszędzie gdzie dostępna jest sieć Internet.  Usługa jest konfigurowana przez Klienta tak aby wspierała procesy biznesowe zachodzące w firmie lub nawet kreowała nowe. Klient otrzymuje pełne wsparcie dostawcy w trakcie wdrożenia oraz po nim. Warte zaznaczenia jest również to, że samo uruchomienie usługi odbywa się w ciągu 48h od podpisania umowy a wdrożenie zajmuje nie więcej niż 7 dni. Jest to nieporównywalnie krótszy czas od wdrożeń on-site.

Telemeeting - usługa pozwalająca na telefoniczną komunikację oraz zdalną współpracę między co najmniej 3 osobami. W spotkaniach może brać udział jednocześnie nawet kilkaset osób znajdujących się w dowolnym miejscu na świecie. Taka forma komunikacji znacząco ogranicza czas i koszty, a jednocześnie podnosi wydajność. Dla organizatora telekonferencji są one dostępne w prosty sposób przez panel www, gdzie może również zamawiać je samodzielnie. 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Wystarczy jedynie określić godzinę startu, czas trwania i liczbę uczestników. Drugim rodzajem jest Telemeeting Adhoc, który umożliwia organizowanie telekonferencji w każdym momencie, gdy zaistnieje taka potrzeba. Nie wymaga wcześniejszego określenia godziny startu, czasu trwania  i liczby uczestników. Telemeeting to nie tylko rozmowa, ale także prezentacja dokumentów, co znacznie ułatwia nie tylko komunikację, ale również zdalną współpracę.

Wirtualna centrala telefoniczna (cloud.PBX) i system zapowiedzi głosowych (cloud.IVR) - centrala telefoniczna w chmurze daje możliwość uruchomienia w pełni funkcjonalnego systemu do komunikacji w niespełna 48h od zamówienia rozwiązania u dostawcy. Opłaty za wdrożenie są symboliczne, a abonamenty niższe od rozwiązań on-site. Klient zyskuje pełną kontrolę nad wszystkimi połączeniami telefonicznymi w przedsiębiorstwie. Pozwala na uruchomienie własnej numeracji oraz zarządzanie połączeniami w firmie. Każdy pracownik posiadający usługę cloud.PBX może dzwonić z dowolnego miejsca, czy oddziału bez ponoszenia przez firmę dodatkowych kosztów. Wystarczy komputer lub telefon VoIP i połączenie z Internetem. Połączenia między klientami Focus Telecom Polska realizowane przez centralę cloud.PBX są bezpłatne. Dodatkowo wirtualna centrala umożliwia również wysyłanie i odbiór e-faksów. W połączeniu z usługą IVR – systemem zapowiedzi głosowych, cloud.PBX tworzy w pełni kompleksową usługę budującą prestiż, rozpoznawalność i dobrą komunikację zewntrzną.

Usługa call center w chmurze (cloud.CallCenter) - narzędzie, które jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania z obszaru usprawnienia organizacji pracy w przedsiębiorstwie oraz wsparcia sprzedaży. W przypadku call center w chmurze telemarketer potrzebuje do pracy jedynie komputera z dostępem do Internetu i zestaw słuchawkowy, a jego praca nie musi odbywać się w siedzibie firmy, ale niemal z każdego miejsca, z dostępem do Internetu. System potrzebuje na uruchomienie do 48h.


Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?