Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Zasady profesjonalnego telefonowania

Codziennie wykonujemy mnóstwo rozmów telefonicznych – z klientami, kontrahentami, współpracownikami. Jak powinniśmy się w takiej sytuacji zachować? Które zachowania są pożądane, a które naganne?

  1. Jak rozmawiać w sprawach służbowych?
  2. Jak się przedstawiać?
  3. Jak przeprowadzić rozmowę?
  4. Pozostałe zasady
  5. Zasady łączenia szefa z rozmówcami
  6. Najczęstsze błędy

Jak rozmawiać w sprawach służbowych?

  • Gdy klient lub współpracownik nie odbiera telefonu, odłóżmy słuchawkę po piątym sygnale lub zostawmy wiadomość: „Mówi Anna Nowak z XYZ. Dzwonię w sprawie ABC, proszę o kontakt. Mój numer telefonu to 123456789”. Nie musimy podawać nr telefonu, jeśli z daną osoba kontaktujemy się bardzo często.
  • Jeśli nam zostawiono wiadomość, oddzwońmy jeszcze tego samego dnia.
  • Jeśli nie będzie nas kilka dni, nagrajmy odpowiedni komunikat, który powinien brzmieć: „Karol Kowalski, będę nieobecny do 15 marca. Proszę kontaktować się ze mną po tym terminie lub zostawić wiadomość – oddzwonię po powrocie”.
Opublikowano: 2012.04.24 19:23 przez Katarzyna #95
a ja nigdy nie nagrywałam się na pocztę.. Hm.. Skąd mogłam wiedzieć, że to niekulturalne? Dzięki za wskazówkę
Opublikowano: 2012.06.04 15:22 przez AgnieszkaM #188
Też nigdy się nie nagrywałam.. pora zmienić przyzwyczajenia
Opublikowano: 2012.06.08 11:23 przez Justyna #196
Ale większość osób nie zdaje sobie sprawy, że należy się nagrać, więc osoba, do której dzwonimy raczej nie uzna to za nieprawidłowe zachowanie jeśli się rozłączymy bez nagrywania się na poczte....
Opublikowano: 2012.06.12 14:00 przez mała #197
moim zdaniem to jest niegrzeczne. Jesli ktoś do mnie dzwoni i ma do mnie pilna sprawę, powinien choć w kilku słowach powiedzieć, czego ona dotyczy...musze wiedzieć, czy powinnam oddzwaniać i do kogo, w jakim celu

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?