Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%
Błąd
  • Ten artykuł zawiera załączniki. Zaloguj się, aby je obejrzeć.

Podwójne życie firmy

W miejscu pracy spędzamy znaczną część każdego dnia. Nic więc dziwnego, że niezależnie od relacji czysto zawodowych, między pracownikami powstają także różnego rodzaju powiązania osobiste, tworząc tzw. drugie życie firmy. Zazwyczaj taka sytuacja pozytywnie wpływa na atmosferę w pracy, motywując do działania, przekładając się na jakość wykonywanych przez pracowników zadań. Jednak nieformalna sfera funkcjonowania firmy posiada także swoje mroczne strony. Warto je poznać, by wiedzieć, jak się przed nimi chronić.

  1. Relacje i powiązania - bądź ostrożny
  2. Plotki - beztroskie czy groźne?
  3. 5 złotych wskazówek, jak (nie)stać się obiektem plotek

5 złotych wskazówek, jak (nie)stać się obiektem plotek

Jeśli jak ognia boisz się plotkowania na Twój temat,  możesz na co dzień stosować  kilka zasad, które pomogą ci tego uniknąć .

A co, jeśli masz już dość nudnego życia i stanie się obiektem plotek to właśnie to, o czym akurat marzysz? Zastosuj się do poniższych wskazówek, a miejsce pierwsze na liście firmowych plotek z pewnością będzie należeć do Ciebie.

 

 

Jak być na językach wszystkich

Jak nie stać się obiektem plotek

 

Życie osobiste

Życie osobiste? A co to takiego?! Od dziś zacznij się zwierzać ze wszystkich problemów, niech każdy pozna najdrobniejsze szczegóły twojego życia

Staraj się mówić jak najmniej o sobie - im mniej wiedzą, tym lepiej dla Ciebie

Co i jak mówić

Jeśli skończą ci się ciekawe historyjki, które mógłbyś o sobie opowiedzieć, nie wahaj się  - wymyśl coś.

Zawsze mów prawdę. Pamiętaj -  w kłamstwach prędzej czy później się pogubisz. Chyba nie chcesz, by ustalanie prawdziwej wersji odbywało się w kuchni za twoimi plecami?

Imprezy firmowe

Baw się i szalej, gdy tylko nadejdzie taka okazja. Pamiętaj - zawsze musisz być gwiazdą wieczoru!

Staraj się nie  rzucać w oczy - zwyczajny strój powinien wystarczyć. Ważne, by wtopić się w tłum i przetrwać ten wieczór bez żadnych przygód. W razie imprezowych sensacji, staraj się trzymać jak najdalej od centrum wydarzeń

Relacje ze współpracownikami

Zawsze mów to, co myślisz. Nie przejmuj się opinią innych. Im bardziej kontrowersyjne są Twoje poglądy, tym szybciej wbijesz się na szczyt listy plotek w swojej firmie.

Bądź uprzejmy i miły dla kolegów z pracy, by nikomu nie podpaść. Raczej słuchaj, zamiast mówić, by, nawet przez przypadek, nie dać nikomu pożywki dla plotek.

Strój

Wyróżnij się! Kolorowe, wyzywające ubrania i ostry makijaż to podstawa.

Rób wszystko, co w Twojej mocy, by nie rzucać się w oczy. Postaraj się ubrać schludnie i ładnie, ale równocześnie skromnie, by nie przyciągnąć uwagi zazdrosnych koleżanek.

 

Opublikowano: 2012.07.24 14:35 przez bajka #234
Z tymi plotkami to trudna sprawa - wiemy,że mogą być paskudne i groźne, a jednak tak całkiem bez nich byłoby nudno.Ciekawa jestem ile osób uzyska z testu wynik " Mnie to nie dotyczy". Mnie się nie udało.
Opublikowano: 2012.07.24 15:29 przez pretty_one #236
Najlepiej chyba obrać strategię "na spryciarza", przynajmniej ja staram się tak robić
Opublikowano: 2012.07.25 15:44 przez lovely #238
Nie rozumiem, o co chodzi z tymi plotkami... U mnie w pracy nie ma takich rzeczy. Każdy zajmuje się tym, co ma do zrobienia. Raczej nie słyszałam, by ludzie obgadywali siebie nawzajem...
Opublikowano: 2012.07.26 08:52 przez pretty_one #239
hihi, to że nie uczestniczysz w takich rozmowach, wcale nie znaczy, że nie odbywają się za Twoimi plecami. W pracy zawsze znajdą się jakies osoby, które po prostu się nudzą i muszą wiedzieć wszystko o wszystkich lub po prostu umilają sobie czas w pracy wymianą zdań na temat innych ludzi.

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?