Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%
Błąd
  • Ten artykuł zawiera załączniki. Zaloguj się, aby je obejrzeć.

Podwójne życie firmy

W miejscu pracy spędzamy znaczną część każdego dnia. Nic więc dziwnego, że niezależnie od relacji czysto zawodowych, między pracownikami powstają także różnego rodzaju powiązania osobiste, tworząc tzw. drugie życie firmy. Zazwyczaj taka sytuacja pozytywnie wpływa na atmosferę w pracy, motywując do działania, przekładając się na jakość wykonywanych przez pracowników zadań. Jednak nieformalna sfera funkcjonowania firmy posiada także swoje mroczne strony. Warto je poznać, by wiedzieć, jak się przed nimi chronić.

  1. Relacje i powiązania - bądź ostrożny
  2. Plotki - beztroskie czy groźne?
  3. 5 złotych wskazówek, jak (nie)stać się obiektem plotek

Plotki  - beztroskie czy groźne?

Jak widać, drugie życie w biurze, oprócz niewątpliwych zalet, posiada także swoje ciemne strony. Między pracownikami tworzą się pewnego rodzaju układy, koligacje, rodzą się plotki i  intrygi. Wszystko to razem może być  zabawne lub wręcz przeciwnie - stresujące i niebezpieczne. 

Nieodłącznym elementem życia biurowego są plotki. Każda firma posiada co prawda inną kulturę organizacyjną, mniej lub bardziej sprzyjającą  plotkowaniu, niezależnie jednak od tego, rozmów o sobie nawzajem nie da się uniknąć. Plotkom towarzyszą różne emocje. Większość z nich rodzi się ze złości, zazdrości  czy zawiści. Źródła części plotek można doszukiwać się także w nudzie związanej z codziennością biurową. Z czym bowiem kojarzy się nam przerwa na kawę, spotkanie po pracy, jeśli nie z "niewinną wymianą zdań" na temat kolegów lub bieżących wydarzeń w pracy ...?

O czym najczęściej plotkujemy? O biurowych romansach, cudzych pieniądzach, szefie, niezasłużonych awansach, życiu  prywatnym i zawodowym współpracowników, niechcianych ciążach, cudzych uzależnieniach itd. Nie wszyscy plotkujący zdają sobie sprawę, że ich działania mogą być groźne. Niektórzy (może nawet większość) to podskórne życie postrzegają  jedynie jako niewinną rozrywkę, dla innych może ono być jednak przyczyną stresów. Nigdy nie wiadomo, po której stronie się znajdziesz, czy to akurat nie Ty będziesz  osobą braną na języki.

Można by powiedzieć, że trzymanie się z daleka od plotek i intryg jest najbezpieczniejszą opcją. Nie zawsze jednak decyzja ta należy do nas. Drugie życie firmy bywa bowiem przewrotne, niepostrzeżenie pochłania  nawet nieskazitelne, jak mogłoby się wydawać, osoby.

Jak odnaleźć się  więc wobec tego zjawiska?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Każde środowisko jest inne, tak samo jak osobowość człowieka. Istnieją różne opcje zachowania się w pracy. Jakim typem jesteś Ty ?  Rozwiąż test, a poznasz odpowiedź ;)

Test znajduje się w załączniku do artykułu: Plotki - jakim typem jesteś? Test

Opublikowano: 2012.07.24 14:35 przez bajka #234
Z tymi plotkami to trudna sprawa - wiemy,że mogą być paskudne i groźne, a jednak tak całkiem bez nich byłoby nudno.Ciekawa jestem ile osób uzyska z testu wynik " Mnie to nie dotyczy". Mnie się nie udało.
Opublikowano: 2012.07.24 15:29 przez pretty_one #236
Najlepiej chyba obrać strategię "na spryciarza", przynajmniej ja staram się tak robić
Opublikowano: 2012.07.25 15:44 przez lovely #238
Nie rozumiem, o co chodzi z tymi plotkami... U mnie w pracy nie ma takich rzeczy. Każdy zajmuje się tym, co ma do zrobienia. Raczej nie słyszałam, by ludzie obgadywali siebie nawzajem...
Opublikowano: 2012.07.26 08:52 przez pretty_one #239
hihi, to że nie uczestniczysz w takich rozmowach, wcale nie znaczy, że nie odbywają się za Twoimi plecami. W pracy zawsze znajdą się jakies osoby, które po prostu się nudzą i muszą wiedzieć wszystko o wszystkich lub po prostu umilają sobie czas w pracy wymianą zdań na temat innych ludzi.

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?