Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%
Błąd
  • Ten artykuł zawiera załączniki. Zaloguj się, aby je obejrzeć.

Jak stworzyć profil firmy na Facebooku

Istnieje wiele możliwości promowania firmy w Internecie. Jedną z nich jest obecność marki w sieciach społecznościowych. Bardzo duże możliwości daje Facebook ze względu na intensywnie rosnącą liczbę jego użytkowników. Firma może zaistnieć na tym portalu poprzez stworzenie swojego biznesowego profilu, tzw. Fan Page. Zazwyczaj za obecność firmy na Facebooku odpowiada dział marketingu bądź PR, w mniejszych firmach zadanie to może zostać przydzielone osobie na stanowisku administracyjnym. 

  1. Czy możesz się tego podjąć
  2. Fan Page – możliwości dla Twojej firmy
  3. Pierwsze kroki - tworzenie
  4. Jak dobrze prowadzić fan page
  5. Narzędzia

Czy możesz się tego podjąć

Podejmując decyzję o pojawieniu się firmy w mediach społecznościowych, trzeba wziąć pod uwagę, że taką obecność należy intensywnie pielęgnować, co nie jest sprawą łatwą, chociażby ze względu na szybkie tempo zmian, jakim media te podlegają. Wiele niebezpieczeństw czyha na osoby prowadzące firmowego Facebooka. Błędy w tej dziedzinie niosą za sobą poważne konsekwencje, np. niezręczne wpisy dodane na Facebooka mogą wywołać gniew i oburzenie użytkowników, a tym samym negatywnie wpłynąć na postrzeganie firmy. Warto uświadomić sobie, że reprezentowanie firmy na Fan Page jest trudne i nie każdy się do tego nadaje. Dlatego zanim podejmiesz się tego zadania, zastanów się, jakie predyspozycje pozwolą Ci je wykonać.

Przede wszystkim trzeba nie bać się prezentowania własnych opinii czy przemyśleń. Bo kto nawiąże dialog z osobą mówiącą oficjalnym, nudnym tonem? Pewnie nikt. Dlatego też język w mediach społecznościowych różni się od  używanego w innych środkach firmowej komunikacji - jest bardziej osobisty i autentyczny.

Kolejna cecha wymagana przy prowadzeniu fan page to komunikatywność. Nowe media opierają się na wzajemnej komunikacji. Gdy przy konwencjonalnych środkach reklamy przedsiębiorstwo zwraca się do swoich klientów z konkretną wiadomością, nie dostaje w zamian żadnej lub dostaje niewielką informację zwrotną. W nowych mediach wygląda to zupełnie inaczej. Jeśli publikujesz swoje poglądy na platformach, takich jak Facebook, zapraszasz tym samym swoich czytelników do wypowiedzi na dany temat, którzy przedstawią swoje zdanie:

  • dodając komentarz,
  • poprzez polubienie naszej wypowiedzi lub też firmowego profilu,
  • polecając nas swoim znajomym.

Wypowiedzi czytelników nie mogą pozostać bez odpowiedzi. Firma musi postawić na słuchanie głosów, które pojawią się na forum oraz podtrzymać wywołany dialog. Za pomocą Facebooka pytamy naszych klientów o opinię oraz doświadczenia związane z konkretnym produktem. Wiele osób używa aktywnie profili firmowych, aby bezpośrednio zadać pytanie przedstawicielom firmy. Odpowiedzi powinny pojawić się jak najszybciej. Wymaga to od osoby prowadzącej Fan Page szybkiej reakcji i doskonałej organizacji pracy. Oczywiście nie wszystkie komentarze, które firma otrzymuje od swoich klientów, są pozytywne. Tym bardziej na znaczeniu zyskuje nadzorowanie tego, co pojawia się na naszym profilu oraz stosowna reakcja. Jeśli przedstawiciel firmy odpowiedzialny za komunikację za pośrednictwem mediów społecznościowych działa szybko, jest kompetentny oraz łatwo nawiązuje kontakt z użytkownikiem, firma nie musi obawiać się krytyki.

Jeśli nie posiadasz tych umiejętności i kompetencji, czujesz, że nie dasz rady - powiedz to otwarcie swojemu szefowi i zaproponuj, by wynajął specjalistów z agencji. Powinien docenić Twoją uczciwość i troskę o dobro firmy.

Opublikowano: 2012.04.27 17:20 przez AgnieszkaM #119
Nie wiedziałam, że to taka czasochłonna sprawa.. A już miałam się zgłosić na ochotnika - żeby posiedzieć też trochę na fb:D
Opublikowano: 2012.05.10 16:24 przez Lea #153
Bardzo przydatny artykuł, konkretne wskazówki, zwłaszcza dla osoby, która dotychczas nie do końca dobrze orientowała się w mozliwościach FB...
Opublikowano: 2012.06.04 15:29 przez Katarzyna #190
kiedy zrobicie jakiś konkurs na FB? czekam z niecierpliwościa

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?