Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Newsletter - środek firmowej komunikacji

Wysyłka newslettera to doskonały sposób na dotarcie w krótkim czasie i niewielkim kosztem do bardzo dużej grupy odbiorców. W czasach, w których prawie każdy z nas odbiera e-maile i natychmiast na nie reaguje, newslettery są efektywnym i zorientowanym na klientów środkiem komunikacji oraz źródłem najświeższych informacji. Newslettery możemy podzielić na: zewnętrzne (wysyłane do klientów, kontrahentów czy inwestorów),wewnętrzne (do współpracowników firmy). Zwykle wysyłką jednych i drugich zajmują się działy marketingu, jednak w mniejszych firmach odpowiedzialność za ten środek komunikacji może spoczywać na barkach office managera czy asystentki.

  1. Newslettery zewnętrzne
  2. Baza odbiorców
  3. Layout
  4. Adresaci
  5. Dobre rady
  6. Platformy mass-mailingowe
  7. Newslettery wewnętrzne

Newslettery wewnętrzne

Newslettery wewnętrzne służą przede wszystkim usprawnieniu komunikacji pomiędzy pracownikami firmy. Zazwyczaj przekazywane są w nich informacje o nowościach produktowych, zawartych kontraktach, odbytych spotkaniach i podróżach służbowych, nowych pracownikach itp. W biuletynie wewnętrznym możemy przesłać także inne informacje, na które wszyscy czekają z niecierpliwością – np. menu na następny tydzień lub godziny dostępności szefa, plany urlopowe, informacje o wspólnych wyjściach integracyjnych czy nadchodzących świętach oraz pochwały czy podziękowania.

Za pośrednictwem newsletterów wewnętrznych szefostwo firmy lub danego działu ma możliwość bezpośredniej i jednoczesnej komunikacji ze wszystkim pracownikami. Każdy z nich może zostać w jednakowej formie poinformowany o krokach podejmowanych przez firmę. Dzięki takiemu bezpośredniemu kontaktowi pracownikom łatwiej jest identyfikować się z firmą oraz jej sukcesami i problemami. Zrównanie traktowania pracowników różnych szczebli oraz dotarcie do wszystkich z jednakową informacja w tym samym czasie bardzo dobrze wpływa na budowanie firmowej wspólnoty, dla której bardzo ważny jest sukces firmy.

Newslettery są popularne w dużych firmach czy międzynarodowych korporacjach, w których nie wszyscy pracownicy znają się między sobą, ale także sprawdzają się również w mniejszych (10 czy 15 osobowych) firmach. Są znakomitym narzędziem podsumowującym dany okres działalności przedsiębiorstwa. W mniejszych firmach newslettery są często wysyłane przez asystentkę szefa firmy czy office managera, który poprzez znajomość różnych obszarów działalności firmy ”o wszystkim coś wie”. Ten kanał informacji jest szczególnie istotny w firmach o profilu handlowym, gdzie pracownicy są rozsiani oraz w przedsiębiorstwach o rozproszonej strukturze, w których regularne spotkania wszystkich pracowników są utrudnione.

 

ama

Opublikowano: 2012.04.26 21:33 przez Ania W #110
Newsletter to fajna rzecz, o ile trafia do osób, które ciągle są nią zainteresowane. Ja zapisałam się na newsletter, po czy po jakimś czasie się z niego wypisałam. Niestety ciągle dostaję powiadomienia o nowościach! Gdy napisałam do firm z prośbą o wyrzucenie mojego maila z listy newslettera to się dowiedziałam, że mojego maila na liście nie ma... :/ Ale newsletter ciągle przychodzi... Widocznie programiści tworzący programy dla newsletterów nie przywiązują uwagi do takich "szczegółów"...
Opublikowano: 2012.04.27 12:14 przez Alina #112
Ja też miałam taką sytuację – zamówiłam newslettera, który przychodził co tydzień i za każdym razem jak go dostałam, klikałam na link, który teoretycznie umożliwiał wypisanie się z niego. Ale tylko teoretycznie, bo tak klikałam dobre dwa miesiące. Ostatecznie się wkurzyłam i kliknęłam odpowiedz i napisałam co o tym myślę. Poskutkowało
Opublikowano: 2012.04.27 13:44 przez maggie #115
Zapisałam się kiedyś na newsletter, ale chcę z niego zrezygnować. Niestety-w newsletterze nie ma linku, który pozwala na wypisanie się z niego. Jest informacja, że żeby zrezygnowac z newslettera, trzeba się najpierw zalogować. Niestety ja zapomniałam hasła i nie mogę wejść na swoje konto! Wiadomości wciąż do mnie przychodzą, co naprawdę zaczyna mnie denerwować. Napisałam nawet na adres mailowy, z którego przychodzą do mnie wiadomości, ale niestety nic się nie zmieniło....
Opublikowano: 2012.04.29 15:57 przez Elka #128
Fajny artykuł. Pytanie za 100 punktów: czy ktoś widział idealnie zrobiony newsletter? Czy taki istnieje?

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?