Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Newsletter - środek firmowej komunikacji

Wysyłka newslettera to doskonały sposób na dotarcie w krótkim czasie i niewielkim kosztem do bardzo dużej grupy odbiorców. W czasach, w których prawie każdy z nas odbiera e-maile i natychmiast na nie reaguje, newslettery są efektywnym i zorientowanym na klientów środkiem komunikacji oraz źródłem najświeższych informacji. Newslettery możemy podzielić na: zewnętrzne (wysyłane do klientów, kontrahentów czy inwestorów),wewnętrzne (do współpracowników firmy). Zwykle wysyłką jednych i drugich zajmują się działy marketingu, jednak w mniejszych firmach odpowiedzialność za ten środek komunikacji może spoczywać na barkach office managera czy asystentki.

  1. Newslettery zewnętrzne
  2. Baza odbiorców
  3. Layout
  4. Adresaci
  5. Dobre rady
  6. Platformy mass-mailingowe
  7. Newslettery wewnętrzne

Dobre rady

  • Uważaj na gramatykę, pisownię i stylistykę. Przeczytaj newsletter przed wysłaniem. Poproś innych pracowników o sprawdzenie treści przed wysyłką. Pamiętaj o tym, że newsletter zostanie wysłany do wielu ludzi, którzy są bardzo ważni dla Twojej firmy. Błąd w newsletterze może być bardzo kłopotliwy i mieć poważne konsekwencje.
  • Zanim zaczniesz tworzyć swój pierwszy biuletyn, zasubskrybuj kilka innych - mogą Cię zainspirować. Dobrze jest także czytać na bieżąco newslettery wysyłane przez konkurentów. uważaj jednak, żeby nie kopiować ich pomysłów. To mogłoby oznaczać początek wojny.
  • Wplatając adresy internetowe do swojego newslettera, koniecznie wstaw http://przed podaniem adresu www. Bez tej dodatkowej końcówki link może zostać nierozpoznany przez niektóre programy do e-mailingu. Przykład: http://www.kocham-biuro.pl
  • Jeśli chcesz, by adresy e-mail były łączem, przy wpisywaniu użyj wyrazu mailto: oraz adresu bez spacji. Po kliknięciu tego łącza czytelnikowi otworzy się pusta wiadomość e-mail, która jest już zaadresowana do wybranej osoby, firmy lub innego miejsca docelowego. Na przykład po kliknięciu łącza mailto: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. skontaktujesz się z nami. Bardzo prosimy o wysyłanie nam maili tylko w konkretnych i ważnych sprawach:).
  • Używając komendy '?subject=' można określić, jaki będzie temat wiadomości wysłanej przez osobę, która kliknęła dodane w newsletterze łącze. Innymi słowy, można samemu nadać tytuł wiadomości mailowej, która zostanie wysłana przez czytelnika newslettera – ułatwia to sortowanie otrzymanej korespondencji. np. mailto:info\@kocham-biuro.pl?subject=artykul_o_newsletterach
  • W przypadku wysyłki newslettera z konwencjonalnych programów pocztowych pamiętaj, by wpisywać adresy e-mailowe adresatów w pole ukryte do wiadomości UDW (BCC), by nie ujawniać adresatów swojej wiadomości.
Opublikowano: 2012.04.26 21:33 przez Ania W #110
Newsletter to fajna rzecz, o ile trafia do osób, które ciągle są nią zainteresowane. Ja zapisałam się na newsletter, po czy po jakimś czasie się z niego wypisałam. Niestety ciągle dostaję powiadomienia o nowościach! Gdy napisałam do firm z prośbą o wyrzucenie mojego maila z listy newslettera to się dowiedziałam, że mojego maila na liście nie ma... :/ Ale newsletter ciągle przychodzi... Widocznie programiści tworzący programy dla newsletterów nie przywiązują uwagi do takich "szczegółów"...
Opublikowano: 2012.04.27 12:14 przez Alina #112
Ja też miałam taką sytuację – zamówiłam newslettera, który przychodził co tydzień i za każdym razem jak go dostałam, klikałam na link, który teoretycznie umożliwiał wypisanie się z niego. Ale tylko teoretycznie, bo tak klikałam dobre dwa miesiące. Ostatecznie się wkurzyłam i kliknęłam odpowiedz i napisałam co o tym myślę. Poskutkowało
Opublikowano: 2012.04.27 13:44 przez maggie #115
Zapisałam się kiedyś na newsletter, ale chcę z niego zrezygnować. Niestety-w newsletterze nie ma linku, który pozwala na wypisanie się z niego. Jest informacja, że żeby zrezygnowac z newslettera, trzeba się najpierw zalogować. Niestety ja zapomniałam hasła i nie mogę wejść na swoje konto! Wiadomości wciąż do mnie przychodzą, co naprawdę zaczyna mnie denerwować. Napisałam nawet na adres mailowy, z którego przychodzą do mnie wiadomości, ale niestety nic się nie zmieniło....
Opublikowano: 2012.04.29 15:57 przez Elka #128
Fajny artykuł. Pytanie za 100 punktów: czy ktoś widział idealnie zrobiony newsletter? Czy taki istnieje?

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?