Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Newsletter - środek firmowej komunikacji

Wysyłka newslettera to doskonały sposób na dotarcie w krótkim czasie i niewielkim kosztem do bardzo dużej grupy odbiorców. W czasach, w których prawie każdy z nas odbiera e-maile i natychmiast na nie reaguje, newslettery są efektywnym i zorientowanym na klientów środkiem komunikacji oraz źródłem najświeższych informacji. Newslettery możemy podzielić na: zewnętrzne (wysyłane do klientów, kontrahentów czy inwestorów),wewnętrzne (do współpracowników firmy). Zwykle wysyłką jednych i drugich zajmują się działy marketingu, jednak w mniejszych firmach odpowiedzialność za ten środek komunikacji może spoczywać na barkach office managera czy asystentki.

  1. Newslettery zewnętrzne
  2. Baza odbiorców
  3. Layout
  4. Adresaci
  5. Dobre rady
  6. Platformy mass-mailingowe
  7. Newslettery wewnętrzne

Adresaci

Pierwsze pytania, na które musimy sobie odpowiedzieć jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia newslettera, to pytania o jego adresatów

  • Dla kogo go tworzymy? 
  • Jakie korzyści z przeczytania newslettera odniesie odbiorca? 
  • Jakich informacji szuka czytelnik? 
  • Kim jest przeciętny subskrybent? 
  • Jakie ma wykształcenie? 
  • Gdzie mieszka? 
  • Czym się zajmuje? 
  • Jakie są jego dochody? 
  • Jak spędza czas wolny?

Odpowiedzi na te pytania z pewnością wpłyną na treść naszego biuletynu.

Fatalnym pomysłem jest tworzenie jednego newslettera dla klientów, kontrahentów i inwestorów. Grupy te mają odmienne oczekiwania, różne rzeczy są dla nich ważne.

Wydziel w swoim programie do e-mailingu kilka grup odbiorców. Wysyłaj biuletyny do różnych grup z odmiennych adresów e-mailowych. Takie postępowanie pomaga w śledzeniu statystyk dotyczących otwieralności newslettera i zainteresowana subskrybentów poruszonymi w nim tematami.

Wysyłając newsletter do klientów firmy pamiętaj, by z przeczytania newslettera mógli odnieść korzyść dla siebie (informacje o nowościach, szansa na wygraną, ciekawostki, rabaty, obniżki, promocje itd.). Twoje teksty powinny wzbudzić zainteresowanie. Jeśli wiadomość będzie składała się głównie z reklamy oraz informacji o produktach firmy, możesz mieć pewność, że większość odbiorców od razu przeniesie ją do kosza. Biuletyn nie powinien denerwować ani drażnić – pamiętaj o tym, gdyż stawką jest tu dobre imię i wizerunek przedsiębiorstwa, w którym pracujesz.

Wiele firm wysyła biuletyny informacyjne do inwestorów. Tego typu korespondencja umożliwia efektywną komunikację między spółką a społecznością inwestorską, a w efekcie przyczynia się do rzetelnej wyceny papierów wartościowych przez rynek.

Do informacji, które powinny zostać przekazane inwestorom należą:

  • sytuacja finansowa przedsiębiorstwa,
  • zmiany w strukturze organizacyjnej,
  • opublikowane informacje prasowe na temat przedsiębiorstwa,
  • plany przedsiębiorstwa,
  • obierane strategie oraz planowane inwestycje.

Warto pisać także o kłopotach firmy – lepiej, gdy inwestor dostanie złe informacje z pierwszej ręki. Jeśli dostanie je od innych podmiotów, Twoja firma może stracić w jego oczach wiarygodność.

Kontrahenci natomiast mogą być zainteresowani takim informacjami jak:

  • zasady współpracy,
  • rozliczenia,
  • faktury,
  • płatności,
  • zmiany organizacyjne,
  • nowi klienci,
  • długoterminowe plany firmy,
  • zmiany personalne,
  • godziny funkcjonowania firmy,
  • planowane przerwy w pracy itp.
Opublikowano: 2012.04.26 21:33 przez Ania W #110
Newsletter to fajna rzecz, o ile trafia do osób, które ciągle są nią zainteresowane. Ja zapisałam się na newsletter, po czy po jakimś czasie się z niego wypisałam. Niestety ciągle dostaję powiadomienia o nowościach! Gdy napisałam do firm z prośbą o wyrzucenie mojego maila z listy newslettera to się dowiedziałam, że mojego maila na liście nie ma... :/ Ale newsletter ciągle przychodzi... Widocznie programiści tworzący programy dla newsletterów nie przywiązują uwagi do takich "szczegółów"...
Opublikowano: 2012.04.27 12:14 przez Alina #112
Ja też miałam taką sytuację – zamówiłam newslettera, który przychodził co tydzień i za każdym razem jak go dostałam, klikałam na link, który teoretycznie umożliwiał wypisanie się z niego. Ale tylko teoretycznie, bo tak klikałam dobre dwa miesiące. Ostatecznie się wkurzyłam i kliknęłam odpowiedz i napisałam co o tym myślę. Poskutkowało
Opublikowano: 2012.04.27 13:44 przez maggie #115
Zapisałam się kiedyś na newsletter, ale chcę z niego zrezygnować. Niestety-w newsletterze nie ma linku, który pozwala na wypisanie się z niego. Jest informacja, że żeby zrezygnowac z newslettera, trzeba się najpierw zalogować. Niestety ja zapomniałam hasła i nie mogę wejść na swoje konto! Wiadomości wciąż do mnie przychodzą, co naprawdę zaczyna mnie denerwować. Napisałam nawet na adres mailowy, z którego przychodzą do mnie wiadomości, ale niestety nic się nie zmieniło....
Opublikowano: 2012.04.29 15:57 przez Elka #128
Fajny artykuł. Pytanie za 100 punktów: czy ktoś widział idealnie zrobiony newsletter? Czy taki istnieje?

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?