Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Newsletter - środek firmowej komunikacji

Wysyłka newslettera to doskonały sposób na dotarcie w krótkim czasie i niewielkim kosztem do bardzo dużej grupy odbiorców. W czasach, w których prawie każdy z nas odbiera e-maile i natychmiast na nie reaguje, newslettery są efektywnym i zorientowanym na klientów środkiem komunikacji oraz źródłem najświeższych informacji. Newslettery możemy podzielić na: zewnętrzne (wysyłane do klientów, kontrahentów czy inwestorów),wewnętrzne (do współpracowników firmy). Zwykle wysyłką jednych i drugich zajmują się działy marketingu, jednak w mniejszych firmach odpowiedzialność za ten środek komunikacji może spoczywać na barkach office managera czy asystentki.

  1. Newslettery zewnętrzne
  2. Baza odbiorców
  3. Layout
  4. Adresaci
  5. Dobre rady
  6. Platformy mass-mailingowe
  7. Newslettery wewnętrzne

Layout

Wygląd firmowego biuletynu powinien być stonowany – zbyt kolorowy i przeładowany wiadomościami będzie odstraszać czytelników swym podobieństwem do reklamy. Osobom, które rozpoczynają tworzenie newsletterów, zalecamy, aby rozpoczęły od wersji tekstowej i dopiero w miarę nabierania doświadczenia przechodziły na format HTML.

Pamiętajmy: jeśli przejdziemy na formę graficzną, layout newslettera musi być dopasowany do firmowego Systemu Identyfikacji Wizualnej.

Długość, treść i konstrukcja newslettera

  • Biuletyn nie powinien przekraczać dwóch ekranów. Większość odbiorców jedynie skanuje wzrokiem otrzymywane newslettery; 
  • Jeśli jednak z konkretnych powodów zdecydujesz się na wysyłkę dłuższego biuletynu, wstaw na początku krótki spis tematów; 
  • Treść powinna być przejrzysta; 
  • Użyj krótkich, zwięzłych i treściwych nagłówków oraz akapitów i odstępów między wierszami – newslettery o takiej konstrukcji czyta się łatwiej i sprawniej, a ich treść jest lepiej przyswajalna;
  • Użyj linków, aby wskazać czytelnikowi dalsze informacje – przekieruj użytkownika bezpośrednio na strony, które go interesują. Alternatywą jest przytoczenie wszystkich informacji bezpośrednio w newsletterze, bez dodawania linków. Ten sposób powoduje jednak, że Twój newsletter jest długi i chęci zniechęca do odwiedzenia strony internetowej Twojej firmy. 
Opublikowano: 2012.04.26 21:33 przez Ania W #110
Newsletter to fajna rzecz, o ile trafia do osób, które ciągle są nią zainteresowane. Ja zapisałam się na newsletter, po czy po jakimś czasie się z niego wypisałam. Niestety ciągle dostaję powiadomienia o nowościach! Gdy napisałam do firm z prośbą o wyrzucenie mojego maila z listy newslettera to się dowiedziałam, że mojego maila na liście nie ma... :/ Ale newsletter ciągle przychodzi... Widocznie programiści tworzący programy dla newsletterów nie przywiązują uwagi do takich "szczegółów"...
Opublikowano: 2012.04.27 12:14 przez Alina #112
Ja też miałam taką sytuację – zamówiłam newslettera, który przychodził co tydzień i za każdym razem jak go dostałam, klikałam na link, który teoretycznie umożliwiał wypisanie się z niego. Ale tylko teoretycznie, bo tak klikałam dobre dwa miesiące. Ostatecznie się wkurzyłam i kliknęłam odpowiedz i napisałam co o tym myślę. Poskutkowało
Opublikowano: 2012.04.27 13:44 przez maggie #115
Zapisałam się kiedyś na newsletter, ale chcę z niego zrezygnować. Niestety-w newsletterze nie ma linku, który pozwala na wypisanie się z niego. Jest informacja, że żeby zrezygnowac z newslettera, trzeba się najpierw zalogować. Niestety ja zapomniałam hasła i nie mogę wejść na swoje konto! Wiadomości wciąż do mnie przychodzą, co naprawdę zaczyna mnie denerwować. Napisałam nawet na adres mailowy, z którego przychodzą do mnie wiadomości, ale niestety nic się nie zmieniło....
Opublikowano: 2012.04.29 15:57 przez Elka #128
Fajny artykuł. Pytanie za 100 punktów: czy ktoś widział idealnie zrobiony newsletter? Czy taki istnieje?

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?