Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Newsletter - środek firmowej komunikacji

Wysyłka newslettera to doskonały sposób na dotarcie w krótkim czasie i niewielkim kosztem do bardzo dużej grupy odbiorców. W czasach, w których prawie każdy z nas odbiera e-maile i natychmiast na nie reaguje, newslettery są efektywnym i zorientowanym na klientów środkiem komunikacji oraz źródłem najświeższych informacji. Newslettery możemy podzielić na: zewnętrzne (wysyłane do klientów, kontrahentów czy inwestorów),wewnętrzne (do współpracowników firmy). Zwykle wysyłką jednych i drugich zajmują się działy marketingu, jednak w mniejszych firmach odpowiedzialność za ten środek komunikacji może spoczywać na barkach office managera czy asystentki.

  1. Newslettery zewnętrzne
  2. Baza odbiorców
  3. Layout
  4. Adresaci
  5. Dobre rady
  6. Platformy mass-mailingowe
  7. Newslettery wewnętrzne

Baza odbiorców

Wysyłanie malingów reklamowych (do tej grupy zaliczane są newslettery) bez wyraźnej zgody jego odbiorców jest niezgodne z prawem. Wysyłanie newsletterów na wszystkie możliwe zebrane przez naszą firmę adresy e-mailowe jest zdecydowanie bezproduktywne i szkodliwe dla wizerunku przedsiębiorstwa. Niechciana korespondencja jest bowiem bardzo denerwująca dla jej odbiorców.

Dobrze jest stworzyć możliwość zasubskrybowania newslettera na firmowej stronie internetowej. Poprzez tak zwaną opcję rejestracji opt-in (czyli marketing przyzwolenia, metoda reklamy e-mailowej, w której odbiorca reklamy zgodził się na jej otrzymanie) Klient może w przyszłości zostać legalnie zapisany oraz wypisany z newslettera. W opcji single opt-in osoba, która zapisała się na listę odbiorców newslettera, otrzymuje e-mail z potwierdzeniem subskrypcji w którym jest informowana, że będzie otrzymywała newslettera, jeśli nie podejmie żadnej akcji.

Inna możliwość to coraz częściej używana opcja double-opt-in. W tej opcji subskrybent po wpisaniu w okno zapisu na newslettera swojego adresu e-mail otrzymuje automatycznie mail z linkiem aktywacyjnym, po kliknięciu którego adres zostanie dopiero aktywowany w bazie mailowej Twojej firmy. Dzięki takiemu rozwiązaniu po pierwsze zyskujemy pewność, że osoba, która dopisała się do naszej listy, faktycznie ma dostęp do danego konta. po drugie wiemy, że dopisany adres istnieje, tak więc nie trzeba się martwić faktem wysyłania korespondencji na nieistniejące adresy e-mail.

Listy zbudowane w oparciu o opcję double-opt-in są bardziej wartościowe, ponieważ mamy pewność, że osoby zapisane świadomie podjęły decyzję o otrzymywaniu naszego newslettera.


Celem firmy powinno być zbudowanie małego, ale elitarnego grona odbiorców, do którego regularnie będzie wysyłany newsletter zawierający najnowsze informacje (nowości, zmiany, nowe produkty, wydarzenia, promocje).

Opublikowano: 2012.04.26 21:33 przez Ania W #110
Newsletter to fajna rzecz, o ile trafia do osób, które ciągle są nią zainteresowane. Ja zapisałam się na newsletter, po czy po jakimś czasie się z niego wypisałam. Niestety ciągle dostaję powiadomienia o nowościach! Gdy napisałam do firm z prośbą o wyrzucenie mojego maila z listy newslettera to się dowiedziałam, że mojego maila na liście nie ma... :/ Ale newsletter ciągle przychodzi... Widocznie programiści tworzący programy dla newsletterów nie przywiązują uwagi do takich "szczegółów"...
Opublikowano: 2012.04.27 12:14 przez Alina #112
Ja też miałam taką sytuację – zamówiłam newslettera, który przychodził co tydzień i za każdym razem jak go dostałam, klikałam na link, który teoretycznie umożliwiał wypisanie się z niego. Ale tylko teoretycznie, bo tak klikałam dobre dwa miesiące. Ostatecznie się wkurzyłam i kliknęłam odpowiedz i napisałam co o tym myślę. Poskutkowało
Opublikowano: 2012.04.27 13:44 przez maggie #115
Zapisałam się kiedyś na newsletter, ale chcę z niego zrezygnować. Niestety-w newsletterze nie ma linku, który pozwala na wypisanie się z niego. Jest informacja, że żeby zrezygnowac z newslettera, trzeba się najpierw zalogować. Niestety ja zapomniałam hasła i nie mogę wejść na swoje konto! Wiadomości wciąż do mnie przychodzą, co naprawdę zaczyna mnie denerwować. Napisałam nawet na adres mailowy, z którego przychodzą do mnie wiadomości, ale niestety nic się nie zmieniło....
Opublikowano: 2012.04.29 15:57 przez Elka #128
Fajny artykuł. Pytanie za 100 punktów: czy ktoś widział idealnie zrobiony newsletter? Czy taki istnieje?

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?