Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%
Błąd
  • Ten artykuł zawiera załączniki. Zaloguj się, aby je obejrzeć.

Badania rynku

Klienci jako odbiorcy i konsumenci usług firmy są ich najlepszymi i najbardziej szczerymi krytykami. Jeśli w Twojej firmie pojawił się pomysł uzyskania opinii i sugestii od Klientów i to właśnie Tobie jako osobie, która często ma kontakt z Klientami, przypisano to zadanie – skonstruuj i przeprowadź ankietę, która pozwoli Ci opracować odpowiedź na pytanie, czy faktycznie „Wasz Klient, Wasz Pan”.

  1. Określenie celu i obszarów badania
  2. Planowanie i realizacja badania
  3. Analiza danych statystycznych
  4. Wizualizacja wyników
  5. Komunikacja wyciągniętych wniosków
  6. Podejmowane działania

Określenie celu i obszarów badania 

Bardzo ważne jest precyzyjne określenie celu badania. Trzeba uważać, by nie stworzyć zbyt obszernego kwestionariusza ankiety z pytaniami, na które odpowiedź nie przybliża nas do osiągnięcia celu, który sobie wyznaczyliśmy. Od samego początku powinno być jasne, jakie informacje chcemy uzyskać – mogą to być np. następujące zagadnienia:

1. Oferta produktowa

Czy istnieje popyt na nowe, zmienione lub ulepszone produkty naszej firmy?

2. Jakość usług

Czy klienci są zadowoleni z serwisu, warunków dostawy czy procesu obsługi reklamacji?

3. Stosunek jakości do ceny

Czy klienci uważają, że stosunek ceny produktów do ich jakości jest odpowiedni?

4. Reklama i komunikacja

Czy klienci nie oceniają stosowanych przez Twoją firmę działań marketingowych jako natarczywych? Czy są zadowoleni z informacji, które otrzymują od Twojej firmy? Czy przekazywane informacje są dla nich interesujące?

5. Wizerunek przedsiębiorstwa

Jak jest postrzegane Twoje przedsiębiorstwo w porównaniu z konkurencją?

Przed przeprowadzeniem ankiety powinniśmy:

  • wyjaśnić, dlaczego stworzono ankietę i dlaczego powinni oni poświęcić swój cenny czas na jej wypełnienie;
  • przekonać, że zainwestowany przez nich czas się opłaci, ponieważ podejmiemy działania skierowane na udoskonalenie oferowanych produktów czy usług;
  • przedstawić cel badania;
  • upewnić, że badanie jest anonimowe.

Kwestionariusz powinien być przejrzysty i zrozumiały, aby nie zniechęcić ankietowanych już na początku.


Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?