Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%
Błąd
  • Ten artykuł zawiera załączniki. Zaloguj się, aby je obejrzeć.

Korespondencja w języku angielskim

Coraz częściej w kontaktach z zagraniczymi firmami lub klientami jesteśmy zmuszeni do komunikacji w języku angielskim. Tworzenie korespondencji biznesowej nie jest zadaniem łatwym, tym bardziej, gdy robimy to w obcym języku. Na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas tworzenia takich pism? Jeśli zależy Ci, żeby pisać poprawnie, zachęcamy do lektury niniejszego tekstu.

  1. Zanim zaczniesz - planowanie
  2. Układ graficzny
  3. Adres nadawcy
  4. Data
  5. Adres odbiorcy
  6. Grzecznościowy zwrot rozpoczynający list
  7. Treść listu
  8. Grzecznościowy zwrot pożegnalny
  9. Adresowanie koperty
  10. Pomocne zwroty
  11. Przykłady pism

Zanim zaczniesz - planowanie

Każde formalne pismo powinno być przemyślane i napisane w taki sposób, by było jasne i przekonujące. Aby było to możliwe, cel lub przyczyna powstania listu powinna być jasno sprecyzowana, problemy w nim poruszane podkreślone i odpowiednio opisane, informacja zawarta w liście pełna i prawdziwa.

List powinien być także stosowny do sytuacji i osoby, do której się zwracamy. Powinien więc składać się z poprawnie pod względem gramatycznym sformułowanych zdań. Ważne jest także, byśmy pisali zwięźle, podając konkretne, niezbędne informacje. Dlatego, zanim zabierzesz się do pisania, zastanów się, co dokładnie chcesz zawrzeć w liście oraz jaki jest jego główny cel. Mogą Ci w tym pomóc poniższe pytania.

Pobierz arkusz roboczy - planowanie korespondencji

Cel listu

  • Jaki jest główny cel Twojego listu? Co chcesz dzięki niemu osiągnąć?

(np. sprzedać najnowszy produkt, zaprosić kogoś na dane wydarzenie, zapytać o najnowsze usługi)

  • Jaki jest główny przekaz listu? Co chcesz przekazać jego odbiorcy?

(np. “Chcę zwrócić dany produkt”, “ Chcę zaczerpnąć więcej informacji na temat najnowszej usługi”)

  • Z czego wynika główny przekaz?

(np. “ Chcę zwrócić dany produkt, ponieważ jest uszkodzony”, “Chcę dowiedzieć się więcej o danej usłudze, ponieważ rozważam rozpoczęcie współpracy z daną firmą”)

  • Jaki jest charakter listu?

(np. informacyjny, perswazyjny, opisowy)

Analiza odbiorcy listu

  • W jakim stopniu odbiorca listu jest zaznajomiony z tematem?
  • Jakie konkretne informacje musisz dostarczyć odbiorcy?
  • Jakie są Twoje relacje z odbiorcą?
  • Jaki jest stosunek odbiorcy do Twojej osoby i zagadnienia poruszanego w liście?

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?