Ankieta

Jaki ubiór jest wymagany w Twoim biurze?

Strój dowolny - jeansy są na porządku dziennym - 62.5%
Typowy strój biurowy - garsonka i kołnierzyk - 16.7%
Oficjalnie tylko w dniu ważnych spotkań - 20.8%

Ekologia w biurze

Za ekologią w biurze przemawiają dwa istotne aspekty: odciążenie środowiska naturalnego oraz ekonomia. Najważniejszą osobą odpowiedzialną za segregowanie i właściwe pozbywanie się zużytych tonerów, popsutych telefonów, faksów i komputerów oraz prasy z biura jest osoba zarządzająca administracją biura oraz szef jednostki, który powinien zaznajomić pracowników z panującymi regułami selekcji odpadów.

  1. Drukarki i kopiarki
  2. Recykling
  3. Makulatura
  4. Elektrośmieci
  5. Baterie
  6. Tonery i kartridże
  7. Akcje proekologiczne
  8. Roślinność w biurze
  9. Oświetlenie
  10. Profity

Drukarki i kopiarki

  • drukując dokumenty, warto się zastanowić, czy nie można najpierw dokonać analizy i poprawek na ekranie monitora. Kiedy już mamy wydrukowany tekst, warto pomyśleć o dokonywaniu poprawek przez kilku pracowników na jednym arkuszu tekstu, zmieniając np.: kolor zakreślacza przez każdego z poprawiających;
  • w ten sam sposób można zaoszczędzić papier, wykorzystując zadrukowane z jednej strony kartki jako brudnopis;
  • zdarzają się takie sytuacje, w których musimy wydrukować tekst, aby przedstawić go w formie papierowej - warto zastosować wówczas tzw. wydruk próbny, który zużywa niewielką ilość atramentu przy ciągle dobrze widocznym wydruku;
  • kolejną formą oszczędności jest zmniejszanie czcionki i zwężenie marginesów tak, aby na jednej kartce zostało wydrukowane więcej tekstu.

Te na pozór nic nie znaczące zabiegi w ciągu roku przynoszą całkiem dużą oszczędność.

Zakładając, że 1 pracownik wydrukował 4 kartki dziennie mniej, to na koniec roku zyskamy średnio 1000 kartek, czyli 2 ryzy papieru. Idąc dalej tym scenariuszem, przy założeniu, że w firmie pracuje 10 pracowników biurowych, na koniec roku mamy oszczędność w postaci 20 ryz, czyli ratujemy 2 drzewa, a w naszym portfelu zostaje ponad 200 zł.

Drukując, również wykorzystujemy materiały eksploatacyjne tzn. tonery lub kartrydże, które są kosztowne. Oprócz optymalizacji należy zastanowić się nad zakupem odpowiedniej drukarki np.: przy zakupie kolorowej dobrze byłoby sprawdzić, czy ma osobne zbiorniki na tusze, czy jeden - kolory zużywają się nierównomiernie i taniej wymienić jeden kolor niż cały wielokolorowy zbiornik. Korzystając z kopiarki, warto pamiętać o wykonywaniu takiej ilości kopi,i jaka jest potrzebna - często kopiujemy dodatkowe egzemplarze, z których nikt nie korzysta. Gdy tekst drukowany jest dużą czcionką, wskazane jest kopiowanie np z A3 na A4.

 

Opublikowano: 2012.04.26 21:15 przez Ania W #108
Pracowałam w firmie, w której każdy pracownik miał pod biurkiem pudełko na zadrukowane z jednej strony kartki. Wykorzystywało się je potem jako brudnopis. Bardzo mi się to podobało. Po pierwsze, byłam zadowolona, że pracuję u ludzi dbających o środowisko, a po drugie sama przejęłam te ekologiczne nawyki. Teraz w domu robię to samo.
Opublikowano: 2012.04.27 12:20 przez Alina #113
My zbieramy zużyte baterie. No i nakrętki po butelkach, ale to już inny temat. Ale uzbierało nam się tego kilka kilo....

Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby wziąć udział w tej dyskusji.

Produkt tygodnia

Napisz artykuł

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Najciekawsze prace zostaną nagrodzone spinaczami.

Pytanie otwarte

Jakimi tematami artykułów z obszaru zarządzania biurem jesteś zainteresowany?